Aubade nominated at the Opus Prizes!

Updated: Dec 14, 2020

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We are very proud to share that Aubade, Janelle Fung's latest recording, was nominated at the Opus Prizes in the category of album of the year - classical music, romantic, post-romantic, and impressionist!


Congratulations to Janelle!


Click here to see all the nominees.

About Aubade

"The quality and strength of this music justifies the rediscovery of Descarries' works as a national cultural priority in the next decade"

- Christophe Huss, Le Devoir


The impressive diversity of musical forms and expressive means summoned by Auguste Descarries (1896–1958) in his works for solo piano are given a representative sampling in this recording. Descarries’ output included art songs, works of chamber music, a Rhapsodie canadienne for piano and orchestra, and sacred music, but his piano works, abundant and richly inspired, remain as the core of his cultural production. This outstanding corpus of works at times reveals the influence of Russian music the composer naturally experienced during his musical training in Paris between 1921 and 1929, after receiving the Prix d’Europe. There, Descarries studied piano with Jules Conus and analysis and composition with Georges Catoire, two Russian musicians, and made the acquaintance of Sergei Rachmaninoff and above all, Nicolai Medtner, whom he frequented regularly in the 1920s.


Click here to listen to Aubade on Spotify.



Aubade en nomination aux Prix Opus

L'album Aubade de Janelle Fung est en nomination aux Prix Opus dans la catégorie de l'album de l'année - musiques classique, romantique, postromantique, impressionniste!


Félicitations Janelle!


Pour voir la liste des finalistes, cliquez ici.


À propos d'Aubade

Cet enregistrement présente un échantillon représentatif de la variété des formes musicales et de l’étendue de la palette expressive dont Auguste Descarries (1896-1958) fait preuve dans ses œuvres pour piano solo. Ce musicien est également l’auteur de mélodies pour voix et piano, de pièces de musique de chambre, d’une Rhapsodie canadienne pour piano et orchestre, de musique religieuse, mais la musique pour piano gît au cœur de sa production, d’où elle brille à la fois par son abondance et par la richesse de son inspiration. Ce corpus trahit par moments l’influence de la musique russe, ce qui s’explique par la formation musicale que Descarries a reçue à Paris entre 1921 et 1929, après avoir obtenu le Prix d’Europe. Là-bas, il étudie le piano auprès de Jules Conus, l’analyse et la composition avec Georges Catoire, deux musiciens russes, et il y fait la connaissance de Serge Rachmaninov et surtout de Nicolaï Medtner, qu’il fréquentera assidûment dans les années 1920.


Écouter l'album sur Spotify

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