The poetry and radiance of Bach’s cello suites (BWV 1007-1012) are transfigured in these remarkable interpretations by Kim Kashkashian on viola, offering “a different kind of sombreness, a different kind of dazzlement” as annotator Paul Griffiths observes. One of the most compelling performers of classical and new music, Kashkashian has been hailed by The San Francisco Chronicle as "an artist who combines a probing, restless musical intellect with enormous beauty of tone." She approaches Bach’s music with the same commitment as revealed in her other solo recordings, the legendary Hindemith sonatas album and the widely acclaimed (and Grammy-winning) account of Kurtág and Ligeti.
As Jayson Greene said in his review in the Pitch Fork, "Her decision to tackle Bach’s cello suites is an ambitious one, but in the context of her career, it is just the latest audacious leap in an unbroken series."
"The mood of her interpretation is searching, earthbound, human—she doesn’t treat solo Bach like divine math out of reach of mortal understanding. [...] Her tone is sumptuous, moaning, throaty, with a catch of ache snagged in the instrument’s midrange. [...] Her instrument has never sounded lovelier or humbler than it does here."
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Kim Kashkashian présente les suites de Bach
Empreinte de poésie et de splendeur, l'interprétation des suites pour violoncelle de Bach (BWV 1007-1012) par Kim Kashkashian à l'alto offre "une obscurité différente et un éblouissement différent" comme le fait remarquer l'annotateur Paul Griffiths. Une des interprètes de musique classique et contemporaine les plus irrésistibles, Kashkashian a été acclamé par The San Francisco Chronicle comme "une artiste qui combine un intellect musical interrogateur et agité avec un timbre d'une immense beauté". Elle approche la musique de Bach comme elle l'a fait dans ses autres enregistrements dont le le légendaire album des sonates d'Hindemith et son album largement acclamé (et gagnant d'un Grammy) de la musique de Kurtág et Ligeti.
Comme le dit Jayson Greene dans sa critique du Pitch Fork, "Sa décision de s'attaquer aux suite de Bach est ambitieuse, mais dans le contexte de sa carière, c'est un saut audacieux qui s'incruste dans une série ininterrompue."